lauantai 21. heinäkuuta 2012

Googlettelua

Tänään aamulla herätessä olo oli kohtalainen. Vähäistä jäykkyyttä oli jaloissa, mutta kokonaisuutena olo oli hyvä. Valitettavasti tätä ei kestänyt kovin pitkään vaan tuo vasen lonkka päätti alkaa kipuilla. Päivän mittaan sen seuraksi liittyi ensin nilkka ja myöhemmin ranne. Olen siis vasemmalta puolelta melkoisen toimintarajoitteinen. Jotenkin jäykistely ja kipuilu ei kuitenkaan käyttäydy, kuten reumakipu on viimeaikoina käyttäytynyt. Kävikin mielessä, että onkohan kyse kuitenkin sekundäärisestä fibrosta.

Oli niin tai näin, tänään olen sitten ehtinyt makoilemaan ja surffaamaan netissä. Välttämättä google ei ole sairaan ystävä ja tänäänkin olen törmännyt asioihin, joita en oikeastaan haluaisi tietää. Tämän päivän teemana ovat olleet biologiset lääkkeet. Niistä löytyy suomeksikin yllättävän paljon asiallisen oloista tietoa. Toisaalta ainakin osittain biologisten lääkkeiden suhteen tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän niistä lukee sitä enemmän herää kysymyksiä ja epäilyksiä.

Biologiset lääkkeet kiinnostavat sen takia, että terveyskeskuslääkärini on niistä puhunut useampaan otteeseen seuraavana lääkitysvaihtoehtona. Rivien välistä olen ollut lukevinani, että ainakin biologisten lääkkeiden mahdollisuus selvitetään. Välttämättähän se ei tarkoita, että reumalääkäri niihin päätyisi. Kuitenkin elämme jännittäviä aikoja. Luultavasti ja toivottavasti puolentoista kuukauden kuluttua olen hieman viisaampi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti