maanantai 3. syyskuuta 2012

Kolmas reumapoliklinikka

Kävin tänään katsastamassa kolmannen eri sairaalan reumapoliklinikan. Tällä erää olin hieman epävarma, mitä minä edes reumapolilla teen, mutta kyllähän se on mukava aina saada ammattilaisen arvio hoidosta. Sinällään tauti oli rauhallinen, kuten tavallista, eikä iltapäiväaika ainakaan lisännyt oireita. Lääkityksestä olin pitkälti samaa mieltä lääkärin kanssa ja ainoa, mitä käynnistä jäi käteen oli röntgenlähete.

Puhuttiin alustavasti biologisista lääkkeistäkin, mutta todella alustavalla tasolla. Hän oli sitä mieltä, ettei vielä ole mitään selkeää syytä aloittaa ko lääkitystä. Kuitenkin jätti biologisen kortin avoimeksi ja antoi minulle muutaman esitteen biologisista lääkkeistä.

Vielä en oikein tiedä, mitä mieltä käynnistä kokonaisuutena olen. Itsehän aikaa kesällä pyysin, eikä käynnin jälkeen jäänyt mitenkään ikävä fiilis. Kuitenkin takaraivossa kolkuttelee turha terveyspalveluiden käyttö ja jonkun toisen  ajan viemisestä. No pitää nukkua yön yli ja muotoilla käsitystä käynnistä uudelleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti