sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Jäykkyys ja kipu

Tämä blogi on viime aikona mennyt valitukseksi kivuista. Tämäkään postaus ei tee poikkeusta.

Olen tähän saakka sanonut kaikille kyselijöille, että selkä on välillä jäykkä, hankala ja ikävän tuntuinen, muttei kuitenkaan kipeä. Lueskeltuani selkäreumaatikkojen kertomuksia olen alkanut miettimään, että ehkä minun kivun kokemukseni on jotenkin poikkeava ja selkäni on oikeasti kipeä, eikä vain häiritsevä. Tämän päivän jälkeen olen sitä mieltä, että selkäni on pääsääntöisesti ollut hankala ja jäykkä, muttei oikeasti kipeä. Tänään se on sitä ollut.

Yllättäviä vaikeuksia tulee ihan arjessa, kun selkä ei kestä kumartumista yhtään ja polvetkin ovat mieltä kyykistelystä. Esimerkiksi miten ruokitaan koira, kun selkää eikä polvia voi juuri taivuttaa. Koira on toistaiseksi ollut erittäin avulias nostelemaan tavaroita, mutta toistaiseksi olen saanut kyllä illalla ruokakupin annettua koiralle ihan lattiatasoon. No onpahan jotain pestävää ensi kesänä, kun onnistuin läväyttämään koiran ruuat pitkin mattoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti