sunnuntai 11. joulukuuta 2011

Kuukauden palaute

Olen ollut syömisteni kanssa viimeisen kuukauden enemmän tai vähemmän hunningolla. Pääsääntöisesti minulla on ollut hyvä tekosyy olla panostamatta omiin syömisiin. Olen tehnyt päätöksen, että jos en ole kotona, niin syömisiä ei tarvitse vahtia niin tarkasti. Tämän ei kuitenkaan pitäisi tarkoittaa kahta hampurilaisateriaa päivässä. Lisäksi ne ajat kun olen ollut kotona, olin työkkärin kurssilla, jossa ei ollut ruuan lämmitysmahdollisuuksia. Tämähän puolestaan muka antaa luvan syödä päivällä jotain paheellista tai olla syömättä täysin.

Kaikesta tästä huolimatta päätin tänään aamulla hypätä vaa'alle ja katoa totuutta silmiin. Olen kuitenkin pari päivää syönyt kohtalaisen järkevästi, joten pahimpien nesteiden pitäisi olla poistunut elimistöstä. Vaaka näytti kuitenkin kohtalaisen mukavia lukemia, tämän vuoden alin oli vain vajaan kilon päässä ja paino on pyörinyt samoissa lukemissa jo parisen kuukautta.

Tästä voi useita päätelmiä. Kuukausien jumitus on voinut antaa periksi, mutta syömistottumuksieni vuoksi paino on pysynyt samassa. Olen myös saattanut oppia jotain järkevästä syömisestä ja kohtalaisista määristä. Saattaa myös olla, että painoni on vain vaihtelunsa alapäässä ja todellisuudessa painoa on tullut lisää parisen kiloa. Oli syy mikä tahansa, niin tuntuu todella mahtavalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti